הרב המקובל שמעון דהן דהאן שליט"א HaRav HaMekubal Shimon Dahan Shlita HaRav HaMekubal Shimon Dahan Shlita: 27 באוק׳ 2010

עבור תרומות לעמותת זוהר הרקיע:

תרומה לעמותת זוהר ההרקיע

HaRav HaMekubal Shimon Dahan Shlita

HaRav HaMekubal Shimon Dahan Shlita
הרב שמעון דהן (דהאן) שליט"א

יום רביעי, 27 באוקטובר 2010

פרשת חיי שרה - התשע"א - CHAY'EY SARA

Views
bs'd


LISTEN : http://itbananas.com/blog_heb/wp-content/uploads/2008/01/music.gif
פרשת חיי שרה ^^^ - התשע"א - להאזנה
להורדה לחץ כאן

קובץ האזנה בפורמט WMA

משעור הרב שמעון דהן שליט"א

פרשת חיי שרה תשע"א

סוד הפרשה הוא "המעבר" מהתפשטות הגוף , כלי הנשמה .

אמר רבי יוסי בזוה"ק: במיתתן של נשות העולם , רחל, מרים, דבורה מינקת רבקה, שוע אשת יהודה , לא כתוב אלא "ותמות" ואצל שרה נמנו ימים ושנים ועוד הוקצתה לה פרשה לבדה . אלא סוד הוא : שאותה הדרגה של כל הימים והשנים של האדם תלויים בזו ה- ה"א האחרונה ! ה"א שצריכה לעלות לשורשה.

מדוע מתארך המו"מ לרכישת מערת המכפלה, שונים וחוזרים הפניות לבני חת ? כתוב : "אז ימלא שחוק פינו" – לאחר שהדיבור כבר התגלה ע"י אברהם הוא עושה את קשר החיבור עם א"ז = 8 = חת . כי שרה בפטירתה צריכה לעלות אל החי"ת ה- ה"י האחרונה (כנ"ל) .

הגוף עצמו הוא סוד ה-שש , וא"ו קצוות . הפה הוא עצה"ד טו"ר , החטם – סוד המשיח "והריחו ביראת ה' ", זמן האלף השמיני . האלף התשיעי – סוד האזנים ..

גם "בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ" . אלהים , סוד האמא, סוד האזנים .

" העינים" הביאו לחרבן העולם הראשון ולכן האזנים מתקנות אותן בעוה"ז , את הלילה , את גלות ה 6000 שנה בהן העינים אינן רואות , "עלמא דחשוכא" כמובא בזוה"ק. שפע רוחני בלתי נדלה יכול אדם לספוג בהאזנה בלבד .

למרות שלכאורה נראה שיש התפתחות טכנולוגית - מדעית בעולם, למעשה אין כבר מה להוליד "חדש" של ממש . שרה נמשלה לעוה"ז והיא אותה בחינה. עד פ' וירא , שם נתבשרה על לידת יצחק , היא לא יכלה להוליד .

אחד ההסברים לצחוקה של שרה : "לעת בלותי היתה לי עדנה ואדוני זקן"... ברגע שאמר ה' שתיפקד – הוא אמר ויהי ! באותו רגע התעברה נשמתו של יצחק בנשמת שרה. חיכוך הנשמות התרחש במעין דיגדוג . היא חשה את הדיגדוג הרוחני אך טרם השיגה בתוך גופה ולכן נאמר צחקה בקרבה – עמוק עמוק בתוכה . אך היא היתה מלאת יראת ה' "ותכחש שרה" . היראה היה מצבה הנוכחי ומה שדחק בה ה' כי כן צחקה, הוא מפני שצריכה היתה לדעת שאכן היה "צחוק - דיגדוג בנשמה" ועליה להכין עצמה להופעת הכלי החדש , יצחק .

אברהם כאמור מסמל את הדיבור ,הוא הראשון שעשה ברית מילה – תרתי משמע, ולא במקרה מרע"ה נמצא ב"תיבה " . הדיבור טרם מתוקן "לא איש דברים אנכי" אמר משה .גם כיום נצרך תיקון הדיבור ביותר.

יצחק, גם הוא סוד הבינה וכן רבקה , אותיות הקבר . בקבר חלה היפרדות ממעמסת קלי' העוה"ז . הנשמה משתחררת להתעלות דרך הקבר בסוד רבקה לספירת הבינה . לכל אדם קליפה שהינה כפיל רע הצמוד אליו. כאשר מתקן מידותיו ונעשה כולו טוב, הרע הולך לאדם אחר. כל יעוד העוה"ז הוא להפריד הקליפה.

רבקה, אחות לבן – הוא סוד הלובן העליון , סוד החכמה. המח נקרא לבן. גם אברהם בסוד החכמה , אמר לשרי- בינה, " אמרי נא אחותי את " לשון איחוי. חכמה ובינה שני רעין דלא מתפרשין.

שרי רבקה ורחל היו עקרות דבר האומר שבעוה"ז יש יאוש – אם אין הולדה , אין קידום . לאדם הרגיל נראה שלמרות גודש החידושים שהיו במאת השנים האחרונות אין בהם החידוש המיוחל והעולם כמו עומד מלכת. אך דוקא תכלית "שממון" ה – 6000 שנה הוא להגיע אל הצחוק , אל מדת השמחה.

רואים שרבים נוהים , מבקשים "צחוקים" . הליצנים היום, הם הסלבריטיס העשירים (ראו דודו טופז ז"ל) . "מקצוע נצרך"...

בעולמות העליונים אכן נהנים הצדיקים יחד בשמחה ושחוק עם השכינה וחלילה מלשער או לדמיין צחוקי העוה"ז .

צחוק פרושו התחברות , דעת , בין הזכר לנקבה . אבימלך ראה את יצחק ורבקה שועים זה אל זו בצחוק ומכאן שהכיר בחיבור שביניהם .

כדי להבין את סוד העוה"ז עלינו להוריד בינה אל מוחינו, להבין מה הם הוא"ו קצוות = עצה"ד טו"ר ולעשות למען העלותם אל המדרגה הכה נכספת -ספירת הבינה. לכן כבר מילדות שולחים הילדים ללמוד כדי להבין העוה"ז.

נכון לעכשיו , מוחינו, נעול, "גן נעול אחותי כלה" . אנו מצפים שיפתח לנו הפרדשקא, החטם העליון , או אז נבין ונראה ברומו של עולם .

אמר רבי נחמן מברסלב: קחו אותי אני רוצה לבוא לא"י ! כל מקום שאני הולך , הוא לא"י. לא בכדי, סימלה של א"י הוא המגן דוד ובדגל שני פסי תכלת הטלית . המגן דוד הוא הוא"ו קצוות . פסי הטלית הם סוד החילזון , התכלת . תכלת דומה לים, ים לרקיע והרקיע לכסא הכבוד . רבי נחמן הנמצא כולו בהווית א"י העליונה לֹא חידֵשׁ בעצם מאומה . בואו , גשמית ורוחנית לארץ ישראל היה כדי לְהַחֲזִיר הַזִּיכָּרוֹן, הַמָּגֵן דָּוִד והתכלת. בָּרֶגַע שֶׁיֵּשׁ זִיכָּרוֹן.. זֶה נִקְרָא תְּחִיַּית הַמֵתִים.

מצבנו הנוכחי הוא כנִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב , השִׁכְחָה זֶה מִּיתָה. שכחנו אהבת ישראל מהי ולכן אנו פגועים בתוכנו ואין תימה שמשפיע על האופן בו מצטיירים בעיני אומה"ע . הַמֵּתִים פֹּה לְיָדֵנוּ. משום היותינו מחוסרי זִיכָּרוֹן איננו רוֹאִים אוֹתָם.

ברגע שנטמיע הזכרון - תְּחִיַּית הַמֵּתִים תתרחש וְכָל הַבְּרִיאָה תִּתחְדש.

כאמור, סוד הפרשה הוא "המעבר " סוף העוה"ז ותחילת העוה"ב. אפילו שרה הבכירה באמהות , עוברת מן העוה"ז. אברהם רואה את אובדנה . כתוב שבעל הקובר את אשתו רואה גיהנם בחייו . גבר לא יכול לתפקד ללא אשה. אעכו"כ ששרה חיה עם אברהם מקטנותה , שהתה עמו למעלה מ 120 שנה . אלו הם מניסיונות הקב"ה .

האר"י ז"ל ייחד נתח גדול ללימוד תורת הגילגולים. האדם כאמור, חייב לדעת להבין את שורשו כדי לדעת את יעודו בעבודת ה' . להבין היכן נמצא חלקו ומקומו. מדוע דר בעיר זו ולא אחרת , נשוי לאותה גברת מיוחדת, מספר הילדים, ולהתבונן על כל היבט של החיים . כאשר אנו אומרים בתפלה אנחנו ואבותינו – הוא אנחנו בגלגולים הקודמים אותם אנו מתקנים. לפעמים נצרך 70 שנה לתיקון לפעמים יום אחד , בדומה לתינוק שנולד ונפטר.

בפרשה יש גם את ענין השידוך.

שרה צריכה היתה להגיע למערת המכפלה, להכות שורשים ולחולל את הטמעת הגרעין באדמת חברון לחבר ולשדך את תוצאת היותינו מקיפים אותה היום. לכן מוזכרים שני חיי שרה , חייה שלפני מותה וחייה שאחר מותה .

לדמשק אליעזר עבד אברהם נכון תפקיד לשדך בין יצחק ורבקה .

דמשק אליעזר היה גלגול כנען בן חם בן נח. בהמשך יתגלגל בעוג מלך הבשן . השם דמשק מלשון דולה ומשקה על יד אברהם , שנטלו תחתיו על מנת לתקנו. אליעזר ביצע כראוי את תיקונו . ככנען היה ארור ובעת שהגיע ללבן אחי רבקה ווידא שהשידוך צלח, קרא לו לבן "בוא ברוך ה'" בה בעת סולקה ממנו הארירות וזכה על פועלו להיות חי במחיצת האבות.

דמשק אליעזר - אלי זרע , דם שק . דם זה הטיפה של הנקבה . הזרע הוא לבן. שק – קליפה . כזכור , היה גלגול כנען שהפך לשחור , ובעת שאמר לו לבן , בוא ברוך אלהים , נהפך מעבד שחור ללבן . לבן הוא סוד הטיפה הלבנה המתחברת עם הדם .

מה הקשר למערת המכפלה ? אליעזר ידע לחבר רוחנית את יצחק ורבקה וגרם שיהיה על ידם פו"ר בעולם . אליעזר טמן הטיפה הלבנה והטיפה האדומה במערה, ברחם . שם מתהווית הכפלה של הביצית והזרע בקצב מהיר ביותר המכפיל עצמו כל העת עד שתוך כמה חודשים נולד תינוק במשקל 3-6 ק"ג.

סוד מערת המכפלה: שמכפלת את 4 היסודות שאין דבר שלא נוצר מארמ"ע לאורם של ארבעת הזוגות הטמונים שם , אדה"ר וחוה, אברהם ושרה, יצחק ורבקה, יעקב ולאה. עפרון שמכר המערה הוא סוד העפר . 400 שקל כסף ביני ובינך מהו ? ה- 400 מתייחס ל ארבעת הרכיבים הנ"ל. עפרון אומר כביכול: אני שורש העפר , יודע סיבת קנייתך את המערה. אתה אברהם, רוצה שתוולד בה הכפלת הויה ב"ה . שם הויה X 2 = 52 סוד שם ב"ן העולה הויה במילוי יו"ד ה"ה ו"ו ה"ה הוא סוד המכפלה בו נברא העולם הקודם, הנוכחי והבא . ארבעת אותיות ה- ה"ה הם סוד ארבעת היסודות . – סוד המערה.

כידוע , אסור לנו להתפלל בשום בית תיפלה אך במערת המכפלה אפילו יש מסגד – מותר , כי שם קדושת הויה שלעולם אינה פוקעת , בטלה או נעתקת.

המערה היא בעומק המבנה מטה מטה. האבות והאמהות כולם הם בחינת אדם אחד – סוד חברון חבור נו"ן על אף שכ"א ספון במיטה נפרדת . האדה"ר הוליד לעולם את תפקיד החיבור לנו"ן , לשער ה- 50 לעוה"ב .

מאז יציא"מ אנו מחפשים מבקשים לעלות לשער ה-50 של הקדושה אחר שהיינו ב 49 ש"ט . כל יהודי נצרך לעשות טיפוס של 125 דרגות בחינת נפש רוח נשמה חיה יחידה . כל דרגה כלולה מ-5 הבחינות סה"כ 25 דרגות כל אחת. דרגת היחידה האחרונה תעשה ע"י הקב"ה

הסתכלותנו על העולם צריכה להיות מנקודת הערך של זמניותו. כפי ששולחן ערוך ומאכלים טעימים מוכנים להיות ערבים לחיך . לאחר הסעודה –לא נותר מהם כלום, עבר, חלף...– תלוי רק איך "כיבדת" הסעודה כיצד הנך נותן משקל לכל משמעות בחייך .

ארעיות העולם נלמדת גם מהאבות אשר ישבו באהלים – אהל שרה, אהל רבקה וכו' . יעקב ישב בסוכות וכן עם ישראל בצאתם ממצרים , שם עסקו בחומר וחומר אינו נצחי .

אפילו העליות שהגיעו לארץ אחר קום המדינה יושבו באהלים, במעברות . צריפים כבר היו לוקסוס . לא ארכו הימים ואדמות האהלים הללו הומרו לאדמות יוקרה אשר מגדלי שן הוקמו עליהן .

אנו עתה באלף השביעית של הי"ת . העוה"ב טרם קיים , רק באלף השמינית של הקב"ה . ואומרים, שהצדיקים ממתינים מחנות מחנות אהלים אהלים – כפי מעשיהם, לעבור לעוה"ב, האלף השמיני.

יה"ר שנחזה במלכות ה' בציון לאלתר, אמן !

השבח לבורא עולם איש שחו אחריו ה' הוא האלהים !



eXTReMe

eXTReMe Tracker